Join The Community

Saturday, October 28, 2006

dari btjunkie ke youtube ke javimoya


Photobucket - Video and Image Hosting

Tadi aku baru je dapat satu compilation oleh Asian Kung-fu Generation: Nano-Mugen Compilation 2006. Dalam tu ada la satu lagu dari band Chatmonchy yang bertajuk Renai Spirits. Nak try? download di sini. Menarik gak lagu ni .

Suara penyanyi dia macam... kenal la...

So, aku pun bergeraklah ke Youtube carik video clip utk lagu ni. Tapi tak ada lapulak.. yang ada cuma lagu Shagri La: Ending theme utk anime Hataraki Man (aku pun tak penah denga pasal anime ni, baru je aired first episode).


Chatmonchy - Shangrila


link

Ahaa.... cun n crazy la diorang ni hahaha :D

Apa lagi, download je la clip tu. Cara? Aku rasa ramai yang dah tau pasal ni. Pakai website Video Downloader. Siap ada extension utk firefox lg.Kalau digabungkan dengan penggunaan download manager, lagi la cepat download. Tapi kekurangannya ialah... service ni kurang stabil... tapi free kan?. Kira bagus la pasal ada natang ni utk menyedut video2 dari youtube tanpa menyelongkar temp folder :P



Bila dipikirkan balik, video klip jepun banyak yang dibuat dalam style mcm vidclip ni, merapu, pelik tapi menarik , seronok utk ditengok. Dapat menghiburkan hati yang pilu huhuhu. Cth lain seperti:

POLYSICS - Electric Surfin' Go Go


link

Judy and Mary - Motto


link

Asian Kung-fu Generation - Kimi to Iu Hana


link
Lagu ajikan kedua yang aku dengar selepas Haruka Kanata (intro Naruto)

Shonen Knife - It's a New Find


link

Asian Kung-fu Generation - Blue Train


link



Ish ish... trippy tapi unik n menarik. Laaaaayannnn je la :D



*update: satu lagi site pengantara utk dl video dari youtube ialah Keepvid

1 comments:

huaahhaa.. dapat gak aku nak mengomen kat sini.. best gak doh vidzklispch2 yg ko letak kat sini. gila. mmg gila.. btw kalo ko tau mana nak carik vidzklispch2 jrock nih habaq mai la no.. aku ada try torrent kat jpopsuki.com tp mostly dah tadak seeders.. T_T